tirsdag 14. juli 2009

Las Fiestas del Carmen.

Det er fiesta i byen nå om dagen. Las Fiestas del Carmen heter den, og når sant skal sies, så vet jeg ikke stort om den. Men etter å ha tatt en liten tur innom canariposten, vet jeg at festen varer en uke, og er en hyllest til la Virgen del Carmen, som er fiskernes skytshelgen. Det blir mye musikk og dans, teater, forskjellige aktiviteter, og selvfølgelig religiøse seremonier. Søndag 19. juli føres statuen av la Virgen del Carmen ned til havnen, og over i en av fiskebåtene. Fiskerne vil så bringe sin skytsengel med båt til Puerto Mogán.

Den siste delen av festen får vi naturlig nok ikke med oss, siden vi setter snuten hjemover i morgen. Men vi var nede i byen på lørdag og fikk med oss litt av fiestaen. Det var et slags tog hvor de hadde med forskjellige statuer, og sang og danset.




Gøril og jeg fikk med oss hele toget fra plassen vår på restauranten Julia. Så der ble vi sittende og kose oss med øl, mens vi fulgte med på alt som skjedde rundt oss. Det er kanskje sånn det føles å være utenlandsk i Norge på 17. mai..?


Alle var kledd i nasjonaldraktene sine, og var så fiiiine! Bare se:



Vi ruslet hjemover etterhvert, og gikk forbi puben vi så fotball på i fjor. Nå var den åpnet igjen (vi prøvde oss nemlig en dag da de andre jentene enda var her, men da ble den visst pusset opp), og vi måtte en tur innom og ta en liten øl. Her fikk vi noen nye bekjentskaper, om man skal kalle det det.. José og Juán. To hyggelige unge herremenn som ikke snakket stort engelsk, men de prøvde da. Juán imponerte oss stort da han tippet alderen vår. Han så på oss og sa "Du er 25 (pekte på meg), og du er 24 (pekte på Gøril)". Vi måpte stort begge to. Juán var forøvrig den som var stødigst i engelsk av disse to, men José prøvde da i det minste. De fortalte stadig om denne fiestaen, og hvor det skulle være fester denne kvelden. Hvorpå José da forteller oss at det er en fest på "the english beach"... Det tok litt tid før det gikk opp for oss at det var Playa del Inglés han mente! Søt!

José (til venstre), Stine (om noen skulle være i tvil) og Juán (da selvfølgelig til høyre).


Vel vel. Det var en artig kveld! Og hver kveld når vi kommer hjem og setter oss på verandaen hører vi at det skjer masse nede i byen nå. Synd vi skal hjem i morgen allerede!

5 kommentarer:

  1. Hvorfor driver dere og møter kjekkaser ETTER at jeg har dratt hjem a?! Dårlig gjort! ;P

    SvarSlett
  2. Hehe, hvis vi hadde møtt dem mens du var her, så hadde du aldri kommet deg hjem EVER! :O Hehe..

    Forresten skjedd "store saker" i "kjøttdisksaken". Stine og jeg var der og skulle handle til raclett-middag. Og de to gutta bak der rotta seg sammen og LO av meg! De kunne ikke se på meg en gang før de fnisa. Så nå har vi slutta å kjøpe kjøtt på Spar!

    SvarSlett
  3. Kjekkaser følger bare med tre-ukers pakka, dessverre.. Prøv igjen neste år ;)

    SvarSlett
  4. Godt å se at dere fortsatt koser dere og at det skjer litt action både i kjøttdisken og ute på vift:) Må si du passa godt inn mellom disse to sjarmørene Stine ;)

    Under skrivende stund spiser jeg faktisk en meget god salat ala GC med hvitløkssmør rundstykke! Herlig! Har også hatt på shorts i dag, men ente med å gå hjem i øspøsregn.. Hva skjedde med sommern? Jeg har bare en ting og si til dere jenter: Pakk med dere sola i kofferten vær så snill!! Nyt siste dagen! Jeg gleder meg til å få dere hjem!

    SvarSlett
  5. Hei jenter. Må nok ta en tur ned og sjekke opp dissa gutta i kjøttdisken. Hmmm... Kan ikke huske at jeg har sett noen kjekkinger der, bortsett fra han med pupper. Bjørg
    ps. de to andre er kjente.....

    SvarSlett